Analgosedace

Je stav navozený kombinací analgetika se sedativem. Cílem je utlumit bolest, zklidnit pacienta a uvolnit svaly. Při analgosedaci nedochází k bezvědomí jako u celkové anestézie a pacient dýchá sám, proto analgosedace představuje mnohem menší zdravotní zátěž pro organismus, je u ní tedy mnohem menší riziko komplikací.

Jedná se o farmakologicky vyvolaný stav, při kterém jsou pocity strachu a stres zcela odstraněny, ošetřovaný pacient pospává v průběhu celého výkonu. Na průběh zubního ošetření si navíc nepamatuje.

Co potřebujete vědět než postoupíte zákrok v analgosedaci?

Před zákrokem doporučujeme min. 6 hodin nejíst a 2 hodiny nepít. Užíváte-li dlouhodobě léky, není třeba je v den zákroku vynechávat, ale zapijte je ráno trochou vody.

Pokud jste si vzali lék či jiný přípravek na uklidnění, informujte o tom lékaře. Pro samotný chirurgický zákrok a bezproblémový pooperační průběh je důležitý dobrý zdravotní stav.

Proto vynechte ošetření i v případě běžných onemocnění horních cest dýchacích a raději se objednejte na jiný termín. V případě, že kouříte několik dní před zákrokem to omezte a minimálně 1 den před zákrokem nekuřte vůbec.

Před výkonem při sedaci, analgoseaci nepoužívejte lak na nehty, znemožní to Vaše monitorování během výkonu. Na ošetření přicházejte oblečeni tak, abyste se cítili pohodlně.

Po zákroku budete ještě 30 minut na pozorování v ordinaci s anesteziologem. Zařiďte si doprovod další osobou. Po sedaci je zakázáno řízení motorových vozidel po dobu min. 24 hodin.

Comments are closed.